måndag 23 november 2009

livet i fagervik

ojojoj, när klockan ringde imorse trodde jag att det var ett skämt, men nae, jag skulle visst stiga upp då. Allt var frid och fröjd tills jag kom till jobbet, larmet gick igång och tjöt som fan. Puh, och sen blev dagen aldrig sig lik. Världens huvudvärk, ryggen skrek och nacken spände. Gymmet fick inte se mig däremot min säng. Vaknade halv åtta och förstod att jag kanske hade sovit lite väl länge. Men vad gör det, är ledig imorgon så de där extratimmarna med sömn kanske bara var välbehövliga. Håller på att läsa klart "hypnotisören" vilket jag måste säga är en riktig höjdare. Jesus, men den är också läskig. Det där med att det skulle bli lite hälsostuk de sista veckorna tills vi åker till götet, funkade inte alls för mig idag. Men det är inget att göra åt nu, bättre att ta nya tag imorgon istället. Posten har jag i alla fall varit på idag. Insåg att det låg precis runt hörnet av vår gata, och jag som irrade omkring som en vilsen hund på helt andra ställen än där.

Efter att ha käkat lite mackor, sett "livet i fagervik" ska jag nog ta mig litelite glögg, läsa och mysa i detta höstmörker. En vecka kvar till advent och jag saknar jonas mer än någonsin.

xoxo,
Mozart & Walen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar