måndag 18 januari 2010

Let's pretend we're just two people and...

Dagen har precis börjat med en tallrik gramhamsgrynsgröt. Dock utan mjölk, orkade inte gå ned till kiwi för att köpa. Men det var gott ändå. Jossan och Jonas ligger fortfarande och snussar i sängen. Gårdagskvällen bjöd på kycklingtaco. Väldigt gott men man såg ut som en stor bebis som fick äta själv för första gången ungefär. Rann tacocremefraichekryddblandning längs med hela armarna, det är härligt. Det stora problemet efter maten var filmen. Vilken skulle vi se? tror att vi säkert räknade upp närmare 100 filmer igår innan det landade på "Sweet home Alabama" av alla filmer. Jaja den är bra och var länge sen vi såg den. Innan filmen tog Jossan och jag en tripp ned till Deli på vår gata som i stort sett är den enda butiken som är öppen på söndagar. Möttes av ett hav med människor och där stod vi i våra snygga söndagsoutfits, men vi skäms aldrig. Bohemian raspberry o strawberry cheescake fick följa med oss hem. Ibland bara måste man unna sig något som man verkligen verkligen vill ha.

Jag lyckades också ta mig till gymmet igår. YES, två träningspass på en vecka, bra jobbat Linnéa det går framåt. Sprang som en liten gnu på löpbandet och gud vad skönt det var. Det är som sagt bara att ta sig dit som är jobbigt, väl där trivs jag som fisken i vattnet... oftast. Känns skönt att min löpglädje äntligen börjar komma tillbaka och jag lovar er kära läsare, snart ska jag springa milen några gånger i veckan igen. Bara att jag bestämmer mig för milen innan jag ställer mig på löpbandet för då är jag fast, mitt psyke tvingar mig.

Idag är det jobb på schemat igen. Blir kvällspass för oss båda så Jonas får underhålla sig själv denna måndagsafton. Ska in till jobbet lite tidigare för veckoplanering och snack med chefen.

see ya later alligator,
xoxo,
MozartoWalen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar