fredag 23 april 2010

Norsk vardag

Godkväll folkens!

Fredag kväll. Vinmonopolet hann stänga innan vi insåg att vi var väldigt sugna på en flaska vitt mousserande vin. Fick nöja oss med cola zero och en öl. Fungerade det med. Skulle handlat mat på kiwi, blev allt annat än mat. Typiskt. Min mage står i fyra hörn.
Denna eftermiddag har vi nästan inhandlat varsina par gummistövlar. Som tur var hann vi hejda varandra då de egentligen inte var speciellt fina. De var faktiskt fula. Väldigt fula. Men billiga, ynka 99 kronor. Men som sagt, vi hann hejda oss innan kortet kom fram. Det där kortet alltså... Sedan har vi nästan blivit överkörda, en sisådär sjutusen gånger. Vet inte om det berodde på att Jossan skenade över gatan som en gesäll utan att se sig för eller om norrmän kör illa i ren allmänhet. Jag tror på det sista, det gör ni med. Vi har också tjuvätit korv som två narkomaner som genomför en deal och inte vill bli upptäckta. Det hela är egentligen ganska enkelt. Man ska vara trogen, mer än så säger jag inte. På vägen hem hann vi studera den nyasfalterade vägen vid Bislettstadion. Beundra den. Älska den. Jossan kommer kunna åka till jobbet på mindre än en minut. Det är de små sakerna i livet som gör det.

Nedräkning inför jobb
Jossan: 8 timmar kvar tills deli-tröjan är på och höppa-konceptet intagit sin position
Linnéa: 17 timmar kvar tills min helgröna mundering är erövrad och bröd, frukt o melk övertagit mina tankar
Depreimerande, eller hur.

Dagens citat
(Magnus Bäcklund gästar Så ska det låta. Förutom att hålla på med musik jobbar han som pilot)
Guess who says: Men det är ju för att han jobbar som han kan leva på musiken
... men då lever han väl inte på musiken!?

Imorn är det marknad på bogstaveien (aka. bokastavvägen). Ska ta med mig Maja på en tur dit för att se om vi finner något roligt. Så ska vi äta glass hos Jossan, det vet inte Maja om än men det har jag bestämt. 10 kronor för en kula, det är bra. Vi har just konstaterad att vi älskar glass. Glass och Choklad är livet.

Det här är livet

xoxo,
Mozart&Walen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar