lördag 8 maj 2010

The spring is amazing

Tjoho alla mina vänner!

En helt wonderful lördag här i Oslo! solen skiner som aldrig förr, det är varmt i luften och alla träd börjar få gröna blad :) det är det här som gör att man orkar sig igenom hösten och vintern. Våren är helt enkelt fantastisk och får nog de allra flesta på gott humör.
Jag började dagen med att boka biljett hem till Linkan den 21:e. Lillasyster konfirmerar sig vilket jag inte vill missa. Så det blir en sista resa hem innan vi flyttar i sommar.

Har spenderat resten av dagen med Maja på stan. Inhandlat present till en viss tös som fyller 21 idag. Grattis Linnéa :) Kan ju säga att vi inte var ensamma på Karl Johan, eller någon annanstans heller för den delen. Helt sjukt mycket folk. Vi fick dissa café i brist på plats och köpa en glass och sätta oss i gräset. Men det var minst lika mysigt det. Gick förbi Jossans deli på hemvägen. Tjejerna var så snygga iklädda träningskläder och svettband runt huvudet. Det är nämligen stafettlöpning här i staden idag och start och mål är på bislettstadion nedanför oss. Detta innebär sjutusen folk som kommer springandes från alla möjliga håll. Så tjejerna stod utanför butiken med allt från foccacia och smoothie till frukt och nötter. De bjöd på sig själva och gav kunderna en mycket fin dansuppvisning!

Ikväll ska vi fira Linnéa. Blir tacos hemma hos henne som jag och Maja ska laga till. Tänkte snart göra iordning mig, det stora problemet är bara klädseln... som vanligt. Jaja, får garanterat roligt oavsett vad jag har på mig men det kan ju vara kul att känna sig lite fin, speciellt om vi ska ut på byn.

Take care,
xoxo,
Mozart o Walen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar