måndag 15 mars 2010

princess diana

Och så har man gråtit tårar av floder när man fick uppleva bröllopet, 1981 - prinsessan Diana
Veckan har gått alldeles för fort. Mitt nya jobb har inneburit en hel del nya rutiner, dock fylls jag faktiskt med mer och mer glädje. Jag trivs faktiskt, efter möten hit och dit känns det som vi förstår varandra. Tjäna pengar gör man definitivt inte men man lär sig ett och annat, och man blir nog väldigt arbetstålig. Jag tar med mig allting jag lärt mig och begrundat under denna vistelse och för det vidare i min framtid. Dessutom får jag ett minne för livet och vänner som har krypit mig nära in på livet <3

I fredags mötte jag upp jenny på byn, tog oss några glas, delade många ord och besökte en rad olika ställen. Natten slutade i min lilla lya, med ett och annat gott som vi så självklart fant på Deli. Efter vårt morgonprat somnade vi som två små barn fram tills jag i princip skulle till jobbet vid 15.00. Hann dock med att se lite skidor, men jeanine har nog lyckats bli rätt avtrubbad av all skidhysteri i Norge, så det var nog bara jag som njöt.
Jobbet gick super, träffade ytterliggare en kollega, väldigt mysig kille, fick träffa hans partner - en mycket snygg man, då jag efter senare tanke lyckades förstå varför han skröt så mycket om honom.

Söndagen gick superfort, sov bara några timmar, därefter väntade jobbet igen vid 7. Söndagar på Bislett är hektiska - det är då jag njuter som allra mest! En välförtjänt lunch, dock vid 16, sen en säkert 2 ½ lång promenad med majsan som var mysig. En god middag lagade jag runt nio-snåret som bestod av pasta, färsk broccoli & färska champinjoner - en kanonkompott!

Idag var jag åter på jobbet vid 9, solen lyste så fint och himlen var blå. Alla var glada på jobbet och vi fick åter se vår kära regionschef Steffen.
har vart och handlat både torsk och seifilé då de var tilbud på det. Fick med en hel del annat då jag har en tendens att alltid handla på tom mage... :P

Imorgon fyller min lilla fisk år - 19 år. Det ska firas med god mat, film och prat. Längtar!
Dags för film och thé.


xoxo,
Mozart & Walen


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Senaste inlägg Äldre inlägg Startsida