onsdag 3 mars 2010

Wednesday

Godmorgon! Sitter och äter frukost. Blåbärsyoghurt, ägg, banan och massa med mjölk. Är inte mjölk väldigt gott!? Jag skulle ha gått upp 9.15 idag, men vaknade istället vid 10.00. Fast det är framsteg ska jag säga er. Jag är trött på att sova bort halva mina dagar för att jobba andra halvan. Så idag är jag uppe skapligt och jag är ledig, härligt. Dessutom skiner solen som aldrig förr. Man blir så lycklig av de här vintersolstrålarna, som gärna får ta och bli vårsolstrålar snart...

Jossan är iväg på jobb, första dagen på sin nya arbetsplats, dvs. ett annat Deli de Luca. Ett lite kaosartat deli men jag är säker på att min jenta kan få ordning på stället. På fredag är det dags för en hemvisit för Jossan. Jag är avundsjuk, även om det är min tur nästa helg. Tror att vi båda har största hemlängtan någonsin. Jag vill bara hem, hem till min familj, min vänner, min säng, mina kattungar. Nästa helg, då får jag äntligen komma hem en sväng, sen är det bara härda fram till juli.

På tal om hemresa, ska bege mig mot stationen för att hämta ut våra biljetter nu. Lika bra att göra det i förväg annars blir det bara stressigt, det har någon av oss fått erfara... ska visa er något sen när jag kommer hem men nu blir det promenix :)

xoxo,
Mozart o Walen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar