fredag 11 juni 2010

sjung om studentens lyckliga dar

För vi har tagit studeeenten, fy fan vad vi är bra !

Hejsan ! Idag är det ett år sedan vi stod där, på trappan, väntansfulla och spända på vad livet skulle erbjuda. Tänka sig att det har gått ett år, som jag o min sambo spenderat här, i Oslo.

Det har varit ett väldigt lärorikt år fullt med nya utmaningar, utfodringar, upplevelser och minnen. Jag och Linnéa är som handen i handsken (sa ja rätt nu?!) Vi har liksom funnit varandra. Vet inte hur det ska bli då vi flyttar hem, om ca 3 veckor. Vi kommer definitivt sakna varandras närvaro. Det vet jag redan nu!

Idag väntas det jobb, 16-24, dessvärre har jag tappat rösten så jag vet inte riktigt hur det ska gå. Sitter här hemma o övar lite men det låter inget vidare. Plus att alla norrmän ska förstå mig...det kommer bli svårt.
Som sagt, uppdateringen på bloggen är riktigt usel men dagarna flyter på så bra, den lediga tiden spenderas inte här hemma o vi njuter varenda minut av att andas in den friska luften här i Oslo. För kan man hitta en mer underbar stad på sommaren? NJae, ja tror faktiskt inte det.

Imorgon ska vi nog ta ett glas med lilla maja, om vädret så tillåter. Jag ska dock jobba tidigt på söndag så det blir en stilla och harmonisk lördagskväll vilket vi inte haft på riktigt länge.
På tisdag väntas dock Sommarfest med Deli, ska bli riktigt najs med god mat o dryck o ett sjuhelsikes gäng ! Ska njuta till 110 % då det blir min sista fest med Deli. Tänkte låna lennies kamera för att fota stället vi ska va på och mitt underbara sällskap. :D

Nu ska jag göra mig iordning, springa till apoteket o sedan äta lunch. Grattis alla nyblivna studenter! Snart börjar allvaret och den där klumpen i magen...

xoxo,
Mozart & Walen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar