onsdag 2 juni 2010

All good things come to an end

Hej alla fina läsare, dvs. familj o vänner!

Idag är det prick fyra veckor kvar tills vi tar vårt pick och pack och lämnar denna underbara stad. För ja, Oslo är en underbar stad (i alla fall på sommaren). Tänk att vi bott här i nästan ett år!? 10 månader för att vara exakt. Tiden går lite väl fort ibland. Ska bli skönt att komma hem men jag kommer sakna min sambo. Hennes sällskap, våra konstiga idéer och helkvällar då vi ligger dubbelvikta av skratt. Som tur är bor vi ju i samma stad :)

Ända sedan vi flyttade hit har vi sagt "åhh det måste vi göra innan vi flyttar" och det har bara hopat sig med saker de senaste månaderna. Tyvärr har vi nog glömt bort mer än halvparten av de här sakerna men en del kan vi faktiskt inte lämna ogjorda. Vi börjar med de här fem så får jag uppdatera listan när vi kommer på resten av sakerna...

1. Besöka holmenkollen
2. Äta gott nere i hamnen
3. Bruncha på ett väldigt mysigt café
4. Köpa massor av konstiga grejer på deli och trycka i oss
5. Grilla i Frognerparken

Tänkte att vi skulle börja ta lite kort också... det har vi inte varit särskilt bra på varken Jossan eller jag vilket är synd. Men bättre sent än aldrig, eller hur!? Så vi tänkte helt enkelt låta er följa med på våra utflykter den sista månaden i Oslo. Då kanske bloggen får lite mer liv!

Vi har haft underbart väder de senaste dagarna och då pratar jag 20 grader och sol från morgon till kväll. Igårkväll tog vi oss en härlig powerwalk upp till Frogner och så sent som nio kunde vi gå i linne. Egentligen är det inte speciellt konsigt eftersom att det faktiskt är juni nu men vi har inte varit speciellt bortskämda med värme den här våren. Även idag skiner solen och en mysig picknick väntar i St Hanshaugen. Jossan slutar kl 13, jag börjar kl 15, så där emellan ska denna picknick klämmas in men det klarar vi nog. Lite sol på min vinterbleka kropp skulle sitta fint.

xoxo,
MozartoWalen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar