tisdag 4 maj 2010

cause this is my life, my friend


Men vad hände nu? Allvarligt? Nej, du skojar med mig?! Nejnejnej, bäst att dra upp rullgardinen för att se så att min hjärna inte lurar mig. FAN, den hade rätt. Snöstorm. Ja, 4:e maj. Skrattretande. Oj nej. Ser samtidigt klockan på mikron, 12:18. Jaha ja. Kul - jättekul! Bäst att dra ner den där rullgardinen, bädda ner sig och dra täcket över huvudet. Suck.



Jo ni alla filurer där ute, idag är det 4 e maj och det snöar. Grattis pappa, man kanske nästan kan gå på tur nu då. Nej så farligt hoppas jag inte att det är. Moderjord vill bara skoja lite med oss, få oss till att känna oss undergivna, missnöjda - miserabla små människor som inte kan påverka det minsta. Man kan ju också trotsa detta genom att gå ut och löpa, men vilken vanlig människa skulle någonsin göra en sån sak? Inte jag i alla fall. Funderar på att se Gossip Girl och unna mig några fler koppar med kaffe. Det ska jag nog göra. Vi får se hur det blir med vår intervall-träning ikväll. Den kan slopas, enligt mitt tycke.


I helgen var det röjj kan jag lova, både fredag och lördag. Jag hade turen att jobba morgonpasset på lördagen så efter 2 timmars sömn fick jag cykla (vingligt) till jobbet och avverka mina 8 timmar i kaoset. Lördagen bjöds på en grisig förfest hos Linnea därefter dans natten lång på barbeint på Solli. Delihäng och kebabhäng slutades i min säng tillsammans med min sambo. Runt 5 somnade vi som två små barn och vaknade sedan av Majas signal. Promenad och lunch hos majsan med fetaste baksmällan. Linnea joinade oss och vi fick oss ett gott skratt. Söndagen spenderades halvsovande i sängen med tv-tittande, skypande och pannkaksfest.

Jobbhäng igår som slutade med picknick på mitt golv med en härlig familjepizza och de två små filurerna mary och lenny. Somnade sött efter två avsnitt Gossip och vaknade sen upp till, ni vet vad.
Imorgon blir det examen, kurs och grillfest på terassen vid Deli´s kontor. Nehe, kaffe var det..

xoxo,
Mozart & Walen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar