onsdag 19 maj 2010

Toppenhelg!

o nu så har sommaren kommit...


Fredagen spenderades hos Ronnys son med grillat, singstar och BUZ, riktigt najs! Trevligt sällskap, fin lägenhet och ett gott vin.
Medan jag fick sova vidare på lördagsmorgonen fick Linnèa bege sig till jobbet vid 8. Jag knallade runt på stan med Träffen i regnet hela dagen, avslutades med en familjepizza med Connie & 2x Linnéa.

Efter en snabbduschning "sprang" vi upp på bogstadvein på förfest. Carro, Micke och Anton hade inflyttningsfest. Fick chansen att träffa alla respektive och gud vad snygg Kristians pojkvän var :) Runt 00.00 mötte vi upp Klara på stationen. Mysmysmys fram till småtimmarna som resulterade i att jag var helt slut på jobbet vid 07.00.

Söndagen gick alldeles för fort och vid 19.00 mötte vi upp Fia, Maja, Emelie & Sara för middag på Olivias vid Ake brygge. God mat som satan med en passande ringnes och relativt skönt väder.
Förkrök hos Maja o Fia (maja fyllde 20 år) med tårta och ännu mer vin.
Kvällen slutade på Emil & Samuel...

Efter 3 timmars sömn fick jag knalla (något ostadigt) till jobbet för att slita mig igenom 17-mai firandet. Inte alls så mycket kunder som förväntat men både jag och träffen var något slitna där de sista timmarna. Gratulerer med dagen Norge! Klara och Linnea var ute och strosa runt Karl Johan bland alla andra tusentals firande norrmän.
På kvällen åt vi pasta, drack champagne och pratade till midnatt. Vi båda njöt av vårt sällskap och det var härligt att få besök av någon nära såhär i dessa festliga dagar.

Igår satt jag och min sambo och såg sista avsnittet av Gossip Girl, det föll allt några tårar. Det som kanske är det värsta är att säsong 4 inte börjar förrän 13 september.Suck.
En kvällspromenad i solen på Karl johan och senare grillad korv. Det satt ganska fint kan jag lova.

Klockan 08:57 vaknade vi av ett konstant tjut. Jag trodde det var Linnéas alarm först. Sen förstod vi båda två att det var brandlarmet. Haha, vi båda blev något panikslagna. Jag prioriterade dock att finna min mobil, bricanyl, dra upp rullgardinerna innan vi sprang ut ur vår lägenhet :P smart tjej! Väl samlade nere i ingången mötte vi våra grannar, vi har aldrig sett så många någonsin, och fick information om att det brann i källaren. Yrvakna gick vi senare upp i lägenheten igen, somnade som stockar och vaknade inte förrän halv tolv.

Nu har vi vart på stan, handlat lite och ätit lunch på Fridays i hela 24 grader och sol. Det var svettigt men värt det! Linnea är på jobbet och jag ska snart bege mig dit jag med. Först ska jag bara njuta lite mer av solen :D

XOXO,
Mozart and the fucking wale

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar