onsdag 28 april 2010

Just don't give up I'm workin' it out

God eftermiddag alla människodjur!

Gårdagen blev kanske inte riktigt som jag hade tänkt mig. Vaknade natten till tisdag och dog av smärtor i magen... ja sen kanske ni får tänka själva vad som hände.
När jag väl vaknade vid 8 för att gå till jobbet kunde jag knappt stå på benen. När jag inte ens kunde sminka mig utan att falla ihop så kände jag att jag bara var tvungen att ringa lilla Mary. Fast man vet att man inte kan jobba får man sådana skuldkänslor.
Men efter samtalet med tösen somnade jag på en gång och vaknade sedan upp vid halv två, öm i hela kroppen. '
Låg i sängen i princip hela dagen, en snäll sambo var iväg och köpte mjölk samtidigt som hon var ute på powerwalk med Linnea och Maja. Lite gröt, cola och en grymfilm som fick oss båda att tappa hakan, världens grymmaste dansare, gick vi sedan och la oss.

Har precis plöjt igenom en bok till -Lyckan är en sällsam fågel av Anna Gavalda, förövrigt en av mina bästa författare.(Tillsammans är man mindre ensam, tidigare bok som är nr 1)
Hon har ett sånt modernt språk, som jag själv gillar att efterlikna, dryg lättfotad humor, känslor och tankar som hon liksom får ner i ord som gör att boken/böckerna blir så genuina att de berör varenda liten del i kroppen och sinnet. I LIKE!

Har börjat i en annan bok Snömannen som Linnéa läste tidigare. Den verkar ganska läskig och det som gör att boken kommer ännu mer in på livet är att det utspelar sig i vår del av Oslo. Man känner till alla ställena, gatorna, folket, lukten ja.. Allt liksom. Jag har påtvingat Linnéa läsa Hypnotisören då jag verkligen älskade den boken. Vi får se om vi kan gilla varandras boksmak.

Idag är en dyster dag då man helst av allt vill krypa under täcket, klä sig i sina härligaste myskläder, se film, dricka massa koppar med te och bara "tycka synd om sig själv". Nej men istället klev jag ut i regnet för att överlämna en väska till Fia, promenerade längst Ake Brygge, köpa Skyr på Kiwi och ett hälsobröd på Blings. Har skypat med Jonas nu, avnjutit min goda brunch och plogat igenom mina dagliga bloggar. Ikväll ska jag med stort nöje se det nya avsnittet av The Hills, äta tacos med min fina sambo och mysa mig riktigt ordentligt.

Jag längtar så efter att få njuta av lite ledighet, helst i solen med min älskling. Idag är ingen vanlig dag för idag firar vi 6 ½ årsdag, hurra(*3);D

xoxo, Mozart & Walen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar