torsdag 1 april 2010

Skärtorsdag

Hej hopp!

Bloggsuget är som bortblåst.

Oslo börjar bli riktigt hektiskt så man kan faktiskt märka av att våren är på väg. I två hela veckor har solen lyst varendaste dag. Det har varit så härligt att leva, jobbet har inte känt tungt för fem öre, fast jag sliter arslet av mig. Nya kontakter, ännu fler härliga människor som jag kommit in på livet. Det jag vill komma fram till är att jag trivs som fisken i vattnet. Nu förstår jag vad alla har gått och pratat om. Sommaren i Oslo är helt fantastisk, du kommer förstå. Och jag börjar faktiskt förstå vad folk pratar om. Man börjar leva igen. Mindre kläder, mer fest, mer sol, mer jobb och mer människor. Jihuu vad jag längtar tills den riktiga våren slår ut.

Men just då påsken slog in, igår, dog Oslo på nytt igen. Påskferien är ett faktum, alla försvinner från staden och man kan åter få känslan av att den där trista hösten är påväg. Men som tur är kommer alla tillbaka i nästa vecka och man kan återskapa samma eufori på gatorna. Som pricken över i:t har det regnat nonstop i över ett dygn. Just nu är det faktiskt uppehåll och man kan skymta solen något, men annars har det vart regnstorm.

Har lyckats promenera nu de senaste dagarna och jag börjar instinktivt få tillbaka träningssuget. Lyckades gå vilse igår, i spöregnet. Som tur var kunde jag lokalisera mig då jag kände igen en gatas namn och vips var jag uppe på majorstuekrysset. Ett mysigt samtal med min lilla jenny och en shoppingtur på Kiwi gick jag hem för att äta lite och se "the bounty hunter ". Sedan somnade jag djupt och sov enda fram till 11.00. Skönt med sovmorgon ibland!

Har precis käkat torsk med äggsås (duktig jag är) ska hoppa in i duschen, städa lite och sen dra mig neråt till jobbet för att avverka ett 6-timmarspass. Imorgon kommer min familj och Jonas upp hit så jag vill bara att det ska bli morgon. Nehe, time to do something!

xoxo,
Mozart & Walen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar