söndag 25 april 2010

Kaos i garderoben

Idag har jag varit duktig. Efter att vi använt vår tvättstuga som garderob under en vecka hämtade jag hem kläderna. Och nej kära vänner, den har inte hängt där så länge på grund av lathet utan för att det är iskallt i tvättstugan. Kläderna torkar aldrig. Hopplöst helt enkelt. Men nu så var de torra och jag började plocka in i garderober och klädfack. Efter en stund inser jag något som jag egentligen har vetat hela tiden, Jossans kläder är överallt och ingenstans. Så organisationsmänniska som jag är har jag nu ordnat upp hela min sambos garderob och fått till ett fint system. Förmodligen är det kaos igen imorn men låt mig njuta idag.

Gårdagen bjöd på marknad på Bogstadveien med Fia o Maja. Jag gillar marknadsstämning. Fick dock lite panik emellanåt. Idioter som bara går rakt fram och inte ser sig för... Införskaffade mig body butter från The body shop som hade erbjudande. Kokos o grapefrukt. Redo för sommaren. Maja och jag tog oss en kaffe och ett müslistykke (som visade sig vara en macka och inte alls söt) och satte oss i solen. Helt underbart väder igår. För att få igen för det där sockret som uteblev gick vi till Jossan och tog oss en glass. Mums. Lakritssmak och cookie and cream. Som sagt, glass är livet.

Dagens konstaterande
Man förstår att man faktiskt har kommit en bit på vägen och vuxit upp när man står på alla fyra på badrumsgolvet och drar upp hårklegg ur avloppet.

xoxo,
Mozart and the whale

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar