torsdag 17 september 2009

det nalkas natt,

Till och med Oslo börjar sakta men säkert tystna ner, en skön torsdagskväll som denna.

Vår powerwalk slutade med att vi nästan gick igenom hela västra Oslo. Det var i vilket fall härligt att få komma ut och känna luften. Det är något visst med luften här, kanske för att den aldrig liksom stängs inne i staden utan att hamnen, havet, gör att det alltid blir ny frisk,ren luft.

När vi väl var hemma igen gjorde vi pastasås på tomatkross, tonfisk o lite kryddor med en ganska god spaghetti. Med ett ägg gjorde vi pastan ngt lyxigare. Dock var vi inte nöjda för det efter middagen och vårt sockersug lyckades inte kontrolleras så med pyjamas och kavaj(!) gick vi till vårt lokala Kiwi för att granska vårt godisutbud:)
Med gott&blandat (salt silld), Freia Mjölkchoklad med rostade mandlar och kex... gick vi lyckliga där ifrån, dock la sig lyckan efter att vi ätit upp hälften av godsakerna då jag, (jossan) lyckades läsa kalorieinnehållet i allt godis vi då tryckt i oss.. AJAJ, jag vet vad min familj just säger om mig. : Du skulle ju inte äta ngt sånt, det har du ju sagt själv.Linnéa konstaterar att vi, imorgon, måste ut o löpa. Jag får väl som sagt knalla två ggr då jag har turen att jobba på dagen.

Vi har precis sett MTV Music Vidoeo Award, pretty cool. Kan konstatera att Lady Gaga är gudinna, precis som Beyoncé & lilla Taylor och som alla andra kvinnor här i världen.
Vill tillägna en tanke till alla kvinnor i Afghanistan som ständigt blir utsatta för prövningar i livet, Fight for your Life! Peace out!

Medkänslan är ett sinne som har den enda karaktären av barmhärtighet mot alla kännande varelser. Med medkänsla som utgångspunkt nås alla mål.
Xoxo,
Mozart & Walen

2 kommentarer:

  1. vem hade rätt? ni skulle ju inte käka något onyttigt på hela tiden och absolut inte handla onödiga saker som godis och sånt. (citat jossan och linnea vi ska fan visa er ni ska få se)!!!! jag visste........./er kära jonas

    SvaraRadera
  2. haha, jag vet. Älskling, du hade så rätt. Chilinötter, choklad och lakris har jag tryckt i mig idag, plus en kampanj-bolle på jobbet " Lakris-shoklade, asgod=) Jag har lovat mig själv och linnéa att from. Måndag börjar min utrensning av sockersug. Vi ska ju på inflyttningsfest nästa lördag, kanske vill komma i mina kläder:P nu är det tajtsen som jag endast kan få på ;) sötnos, keep following our blog. love ya sweetie <3

    SvaraRadera