måndag 21 september 2009

Sunda veckan började visst med bollerkurs.

Goáfton mitt folk!

Som ni kan se har jag jobbat sedan morgonen idag, dock en väldigt trött och jobbig sådan. Kaosartat, en överraskande Linnea som slänter in i butiken för att meddela att grundaren kommer för att inspektera butiken, vilken minut som helst. Lyckades, trots en outsiders sämsta prestation på nattvakten, göra rent, fylla på baka, grädda osv tills att butiken såg alldeles kanoners ut. Hon kom, plus chefen o lite annat folk, och vi lyckades hålla minen både på oss själva och dem, fick till och med en "give-me-five" klapp av Steffen (ägaren av vår butik). 1-0 till mig.

När jag precis skulle sluta, räkna kassan och ni vet, all rutinordning, kom linnéa på att jag skulle på kurs - bollerkurs. Patetiskt tänkte jag, va fan ska man ha en kurs i 2 timmar om :O ?
Ja, under dessa två timmar serverades det nya limited edition chips, massa olika sodavatten och boller. Vi fick ett litet test i slutet av kursen, vilket jag nog kommer att få Icke-Godkänt på då jag är alldeles för ny för att veta allting. Hoppas de går med på det och att jag ändå får ett Diplo - Bolleransvarig. Det var i alla fall en väldigt bra föreläsning, massa bra tips inför kommande kampanjer och övriga detaljer som en entreprenör ska lägga på minnet. Försöker ge mig an min fars kloka råd, kontakter & information om allt - jag är allätare och optimist!

Ja, optimisten talar, då jag tror att jag skulle kunna vara pigg. Pigg, jag läser nämligen Män som hatar kvinnor och den är ju alldeles för spännande för att släppa ifrån sig den. Fan, jag ville vara emot mammas tjat, men jag slukas liksom in i hela berättelsen så när en smal, tanig kvinna kom in i butiken fantiserade jag mig att det skulle kunna vara EN Lisbeth Salander osv, tankar flödar kan jag tala om för er. Somnade inte förrän sent, gick upp i ottan, för att bli pigg tills jobbet kallade till 8, strejkade dock mot duschen, håret fick täckas med ett vitt täcke av babypuder ;) (sorry for my bad habbits)

Kan tyckas att inlägget är/blir något långt. Kanske för att jag suttit tyst i två hela timmar och bara lyssnat och ni som känner mig vet att jag måste få prata. Linnéa ( min linnea ) hon jobbar ju ikväll så känner mig mer ensam som vanligt. Men jag klarar mig nog, ska streckläsa min bok snart igen. Vill bara tala om för er att min ena halva förmodligen kommer upp till mig på fredagkväll, då han jobbar sin sista dag imorgon. En skön känsla slog sig till rot då jag plötsligt insåg att jag tackade ja till jobb i helgen som kommer. FAN. Jag har velat i en vecka om jag skulle va ledig eller inte i denna helg och idag bestämde jag mig för att jag lika gärna kunde jobba. men men, han är inte så beroende av tiden så jag kan nog säkert klara det här på något vis. JIPPI, båda brogiebröderna kommer nog då tills helgen!

Nehe, ska äta pastan, fick dock slänga makrillen då den verkligen stank typ surströmming. BLÄ.
Hoppas veckan i Linköping blir händelserik & härlig. Önskar mina päron lycka till när de nu har satt igång med årets, kanske seklets, renovering.
Stieg väntar på mig nu, fallet måste lösas med hjälp av mina flinka ögon.

xoxo,
Mozart & Walen

1 kommentar:

  1. Renoveringsprojektet kommer ta tid kan jag lova...du vet hur noga pappa är.Jag har lovat att inte stressa på honom :)Hoppas det blir klart tills du kommer hem och hälsar på. Ska serva pappa med kaffe nu och en chokladbit. Ha en trevlig kväll med boken och en kopp te nu så hörs vi. Kram från oss alla

    SvaraRadera