fredag 25 september 2009

Rent och fint

Oh känner att det behövs en uppdatering.

Gårdagen bjöd på en väldigt jobbig dag. Var så hysteriskt trött då jag inte kunde somna kvällen innan. till slut gick det över till att jag låg och sa mantrat "du måste sova, du måste sova, du måste sova" vilket gjorde det hela ännu värre. så somnade väl någon gång vid 3, skulle upp 6 men okonstigt nog försov jag mig. Vaknade av en slump vid halv sju, så blev att slänga i sig frukost och kläder (och det skulle göras mycket tyst, Jossan sov) och springa till jobbet. Väl där gick det mesta fel och fick ingen rast... Som tur var hade vi en mysig eftermiddag och kväll. Pratade med Klara över skype, väldigt roligt att höra från den jentan. Vi utforskade även Oslos olika matbutiker, köpte lite välbehövlig mat. FIL - tack gode gud! Vi åt världens godaste mat, pasta med ostsås, och såg på Män som hatar kvinnor. Bra film men boken är tamejfan sjukt mycket bättre!

Idag är jag utvilad :) har däremot ägnat hela dagen åt att städa hela lägenheten (rummet!?). Jonas kommer ju ikväll så tänkte att han inte skulle behöva bo i vår skit. Jobbigt värre men fint blev det. Har damm i hela näsan nu... Ytterligare en sak som har uppenbarat sig för oss (okej, vi fick plinga på hos grannen för tredje gången och fråga) är att det inte finns någon lista i tvättrummet, som vi letat efter sjuhundraarton gånger. Det är bara att tvätta när det är ledigt :) tjoho! kanske dags att köra vår första maskin under de här fyra veckorna?

Nu blir det att äta lite mat innan jobbet kallar vid 15.00. Jobbar på ett annat ställe ikväll dessutom, men den här gången vet jag vart jag ska iaf.

xoxo,
Ena halvan av Mozart och Walen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar