måndag 21 september 2009

Sova sova sova

Tjenixen!

Då var det måndag igen och dags för arbete. Jossan har slitit sedan 8.00 och sliter än. Har tänkt på en sak, det finns en stor skillnad mellan Jossan och mig, och det är sömnen. Har jag väl somnat sover jag som en stock och vaknar inte förrän min klocka ringer. Att Jossans klocka ringer stör inte mig, inte heller om hon tänder en lampa, tar en dusch eller skramlar i köket (är van vid en mor som bullrar hela mornarna). Jossan däremot, hon vaknar när jag vänder mig i sängen, andas för högt eller pratar i sömnen. Och det är 100 % säkert att hon vaknar när min klocka ringer, när jag tar en dusch, tänder för många lampor eller äter frukost. Dessvärre är det jag som är väldigt dålig på att vara tyst på morgonen då min mamma alltid vaknade före mig och min bror sover som en död så det har aldrig varit nödvändigt att smyga omkring på tå. Men jag ska bättra mig, duscha på kvällen, äta frukost i mörkret och smyga som en mus :)

Idag börjar jag inte förrän vid 15.00 men ska jobba på ett annat kiwi som ligger en bit utanför stan. Jag måste därför åka buss dit och ni som känner mig vet att jag kan stressa upp mig lite när jag inte vet var jag ska eller hur jag ska ta mig dit. Har iaf suttit på trafikanten.no och klickat fram att jag ska ta buss 31 från nationaltheatret mot Tonsenhagen. Vi får se om jag kommer fram... och om jag kommer hem igen.

Tänkte väl få i mig lite mat innan, blir att koka pasta och äta tonfisksåsen från igår. Jossan ska med få sig ett lass med pasta som hon kan äta ikväll (vi lär inte ses så mycket idag).
P.s. Jossan I leave the key at Deli och har blandat torrmjölk, finns i litermåttet i dörren :) in case du ska äta gröt eller nåt...

xoxo,
Mozart o Walen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar