tisdag 15 december 2009

hello Ms Interesting

Redan tisdag, vart försvinner dagarna? Om en vecka sitter jag på tåget mot Linköping, väldigt redo för att komma hem till familj och vänner. Ibland gnager hemlängtan sådär illa i magen att man bara för ett ögonblick skulle vilja teleportera sig till Svedala o Linkan. Men en mysig jul hemma och jag är back on track. Har fått det nya anställningsbeviset på 100% på mitt egna kiwi från och med 1 januari. Ser jag faktiskt fram emot, visa framfötterna och ge det lilla extra.

Jossan är iväg på jobb nu så sitter här ensam med MIN dator. Har efter nästan fyra månader äntligen fått internet att fungera på min lilla snutteplutt. Stackarn har fått legat under sängen hela tiden. Trodde säkert att jag övergett den för alltid. Men nu så, nu står den här uppställd och njuter av att se dagsljus igen :) Ska nog fixa en router (stavning?) så vi slipper sitta fastkedjade vid bordet 24/7.

Känner att jag inte har så mycket att komma med idag... kan berätta att vi åt kycklingfilé igår, det var gott. Förstår vad ni tänker, kycklingfilé, oh vilken big deal!? Men här är man inte så bortskämd med protein så det ÄR en big deal. Vi lever till större del på gröt nu för tiden. Havregrynsgröt, mannagrynsgröt, grahamsgrynsgröt och risgrynsgröt, frukost, lunch o middag. Men gott är det, oftast.

Jobb 15-23, tjingiling pling pling
xoxo,
Mozart o Walen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar