fredag 18 december 2009

It keeps repeating in my head like a mantra

Godmorgon fredag. Har den där jobbiga måndagskänslan i magen fast det är fredag, lurigt. Nu är det bara tre respektive fyra dagar kvar tills Jossan o jag rullar in med tåget till Linköping :)

Gårdagen bjöd på en väldigt god middag. Som sagt var det en variant av tacos men vi använde oss av kycklingfilé istället. Är det inte det som kallas fajitas förresten? Lomperna lät vi ligga och köpte istället den äkta varan, tortillas. Blandade creme fraiche med tacokrydder och hackade lite sallad, tomat o avokado. Blev hur mumsigt som helst. Den rätten lär vi nog göra om.

Här är det snorkallt! och med lite info från mami har jag hört om snöyra och x-antal minusgrader hemma. Jag tippar en vit jul i år :) det gör mig lycklig. Här skiner solen som aldrig förr, från en gnistrande blå himmel. vackert. Blir att klä på sig rejält med kläder då jag beger mig mot jobbet. Ska vara på ett annat ställe idag, Ullevål. Har varit där några gånger förut och det funkar. Dessvärre glömde jag mina kläder o skor på jobbet så måste förbi där innan också. Vilket blir en tur åt helt fel håll men what to do.

Ha det.
xoxo,
Mozart and the wale

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar