torsdag 10 december 2009

this is not good

Jag vet att det varit fruktansvärt dålig update men har en del bra bortförklaringar.

Helgen spenderades i Göteborg med min kära syster och svåger, även min mor och Ronny kom ner. Direkt efter jobbet i fredags gav vi oss iväg till stationen, iklädda våra pälsar. Jag tvingade Jossan att ta trikken fast vi inte hade några biljetter (det är väldigt lätt att tjuvåka i Norge) då vi kände oss lite lätt stressade. Vi kom iaf med bussen mot Götet där Linda och Andreas mötte upp oss. Far iväg mot hotellet och fick se första glimten av Lindas välpumpade kropp endast iklädd en minimal bikini - oh my god! 32 år och tre barn senare och hon har 1000 gånger snyggare kropp än jag. Men nu får hon äta upp sig lite tycker jag, och förmodligen de flesta andra.

Lördagen började vi med en dunderfrukost som satt som handen i handsken. Helt lovely, bästa jag ätit på länge, speciellt för en frukostälskare som jag. Sedan blev det stressigt... Jossan la Lindas makeup som blev jättefin. Matchade snyggt till Lindas negerbruna hud. Håret lyckades vi också få till riktigt bra. Åkte sedan i ilfart till mässhallarna där tävlingen hölls. Kan inte säga annat än att hon var helt otroligt duktig! är så stolt! jag, mamma och Jossan lyckades t.o.m. fälla varsin tår när hon gick vidare till andra omgången, blödiga som vi är.

Vi hade sedan en trevlig kväll som vi började med glögg, pepparkakor och godis på vårt hotellrum. Lite vin fick vi i oss också. Middagen åt vi tillsammans med Andreas syster och hennes man på en trevlig restaurang. Självklart åt man en rejäl köttbit, det är man inte alltför bortskämd med. Fortsatte sedan till Hard Rock som var sjukt bra. Fyra våningar och härlig musik. Linda, jag och Jossan stod på dansgolvet och svängde våra lurviga (haha, min mors favorituttryck). Hann dock med några drinkar däremellan. Tror att vi alla tyckte det var himelskt att lägga huvudet på kudden när vi kom tillbaka till hotellet.

Nutella och riskakor kvällen innan

Jossan is doing the makeup

all the makeup

Grönt och glittrigt


Linda i mitten, vinnaren till vänster o till höger?





Lovely <3


Söndagen blev det frukost igen, shopping och bussresa hem. Jossan drog dessvärre på sig en rejäl förkylning som bara blev värre under dagen. Så den lilla sjuklingen har legat hemma i sängen hela veckan. Har fått kurera henne med tio tusen koppar te, ingefära och honung. Idag är hon iväg på jobb en sväng innan det är dags för deli de lucas årliga julefest som är ett enda stort mysterium. Själv är man ledig, thank god! för någon (?) har smittat mig så imorse när jag vaknade var det huvudvärk, halsont och täppt näsa. kul.
Och idag är Obama in town. Flyger runt helikoptrar här hela tiden. Har kollat lite på NRK och hans presskonferens. Kanske att man ska gå ut och se om man kan få en glimt av honom!? stor chans.

Ledsen för ett långt inlägg men thats life :) ska se till att det blir fler och kortare inlägg nu.
Sängen, film och kanske några godisbitar.
Återkommer senare och då ska ni få se något kul, vill inte berätta än vad det är. Men någon har vågat sig på en förändring...
xoxo,
Mozart o Walen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar