onsdag 3 februari 2010

And you have just walked out the door

Min sambo har åkt. Jag saknar henne redan. Två och en halv vecka är alldeles för lång tid. Jossan är inte bara min närmaste vän utan också en del av min familj. Ni anar inte hur mycket jag längtar tills hon kommer tillbaka. Det är väl okej att gråta?

Så ett tag framöver kommer ni få stå ut med mina inlägg 24/7. Kanske att de kommer vara lite extra filosofiska och psykologiska. Jag hinner tänka så mycket när jag är ensam. Brukar räcka med en eftermiddag själv så nu lär det väl strömma känslor o tankar över mig men det kan bli intressant för er. Iaf, jobbet igår var kaos, kaos och åter kaos. Sven, my cheif, jobbade fortfarande när jag stängde butiken. Hoppas det gick bra.

Idag är jag ledig. Vaknade upp i ensamheten, åt frulle och spånade lite idéer. Ska iväg till gymmet idag. Jodå, ni läste rätt. Gymmet it is. Får ångest bara jag tänker på hur länge sen det var jag var där sist. Jag har just värvat in min vän och kollega Senait till Elixia så ser fram emot träningspass med den jentan. Ska också besöka kiwi för matshopping. Jag har till och med skrivit en inköpslista, gú va dukti ja ä. Ska försöka bli av med mitt stora sockersug som har smugit sig på mig de senaste veckorna. Katastrofalt. Önskar att jag hade min syster och svåger här så de kunde piska igång både min träning och min kost. Men icke sa nicke. De är för den delen iväg och göttar sig i Thailand de med, en del har det bra. Saknar dem. Det är alldeles för många personer jag saknar för tillfället.

Har hunnit med en till sak som jag bara måste berätta. Ni förstår, mina händer får stå ut med ganska mycket när man har ett jobb som mitt. Kartonger slits upp, knivar rispar och sår skapas. Dessutom är händerna väldigt torra nu under vintern och jag har en tendens att få självsprickor. Precis i nagelkanten spricker huden och blottar köttet (?). Det gör extremt ont och det sitter väldigt illa till. Jag känner mig helt handikappad när jag inte ens kan dra ner rullgardinen utan att skrika. För att komma till saken, idag gjorde jag två huskurer. Började med att skrubba händerna med socker och olja, blev jättelent. Efter det smörjde jag händerna med varm honung och satt med händerna så ett tag. Sköljde av och avslutade med handkräm. Hur skönt som helst. Såren försvinner ju inte men blir bättre med mjuk hud :)

Kan också berätta att det är snökaos här. Snöstorm skulle man nog kunna kalla det. Blåser som aldrig förr och snön virvlar runt i luften. Ser inte fram emot att ge mig ut i det här vädret men what to do, ut ska jag. Hör säkert av mig senare ikväll med en update angående träningspasset, någon måste jag ju berätta det för...

xoxo,
halvparten av Mozart o Walen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar