torsdag 4 februari 2010

cause you set my soul on fire

Trodde bokstavligen att jag skulle avlida av trötthet när klockan ringde 04:50, usch säger jag bara! men var bara att ta sig i kragen, skutta ur sängen och dra på morningmusic så jag kom igång. Kom till jobbet och redan då jag låste upp dörren började irritationen smyga sig på. Hatar verkligen att behöva göra den låsansvarigas jobb på morgonen, finns varken tid eller ork till det. Och irritationen la sig inte förrän kring lunchtid. Ni förstår, en del personer går mig helt och hållet på nerverna, jag vet seriöst inte vart jag ska ta vägen. Djupa andetag och hårda nyper ska bli min nya arbetsfilosofi! I övrigt gick dagen fort, fick sällskap av Senait i pausen :) mycket trevligt må jag säga.

När jag kom hem däckade jag totalt i sängen. Vet inte hur länge jag sov men säkert i 2 timmar. Blir kul att somna ikväll. Skulle egentligen ha tagit en fika med Fia o Maja men de hade också somnat, haha. Och eftersom att alla caféer stänger en sisådär 19.00 i den här staden så har man inte mycket tid på sig... vad är det för påfund egentligen? hemma stänger de väl kring 22 eller 23. Jaja, blev att slänga ihop en middag för en. Pasta carbonara, mums! kokade en hel drös med spaghetti för det finns inget värre än när man upptäcker, då allt är klart, att man kokat pasta till en 3-åring. Ska det vara mat så ska det.

Imorn ringer klockan återigen 04:50, gäsp. En 9 timmars arbetsdag väntar innan kvällen bjuder på fest. Chefen min fyllde 25 i måndags så blir att besöka hans lya för trevligt sällskap. Senait kommer hit innan för några glas vin, rom&cola och efterlängtade historier.

Nu ska jag ta mig en kopp lakritste för att få lite värme i kroppen. "Modellsommar" gör mig sällskap innan jag släcker lampan, en bra men lite skrämmande bok om en modells väg till framgång. Skänker min sambo en tanke. Nu ligger de säkert och sussar där borta i Thailandet. Hoppas att resan gick bra och att hotell löste sig. Nu får de se till att njuta lite extra av värmen så jag kan få överskottet. Jag vill med ha sol.

sov gott
xoxo,
MozartoWalen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar