torsdag 11 februari 2010

I wanna go to extraordinary places

Åh har en sån fruktansvärd reselängtan. Så fort jag ser en reklam för fritidsresor eller apollo på tv bildas en liten klump i min mage. När jag tittar på alla underbara bilder från Australien som vänner lagt upp på facebook vill jag också dit. Skulle någon ge mig en biljett till en varmt o soligt ställe nu skulle jag åka direkt, på momangen utan tvivel. Jag längtar efter att få stå på flygplats efter flygplats med endast en ryggsäck, på väg mot fantastiska ställen. Få uppleva extraordinära platser som kommer finnas i mitt minne för alltid. Kan denna längtan bero på att vintern har varat alldeles för länge? Jag vill ha sol, värme, vår o sommar. Slippa pälsar o halsdukar o vinterskor.



För att orka gå till jobbet och vara ifrån vänner och familj behöver man något att se fram emot. Det behöver inte vara något stort bara något som tar fokus från endast arbete. Jag bokade därför in min nästa hemresa redan i januari, för att ha något att längta efter. Den 11 mars sitter jag på tåget med destination Linköping i tankarna. Stannar ända fram till den 15:e för att få ut så mycket som möjligt av besöket. Och eftersom tiden bara flyger iväg så är det ju faktiskt bara en månad kvar tills dess. Och då är vi redan inne i mars! förstår ni? MARS! då är det ju i stort sett vår och inte alls långt kvar till sommaren. Alla säger att inget slår sommaren i Oslo och det ser jag fram emot att uppleva för under vintern är staden tamejfan död.

Ska ta en fika med Maja innan jag börjar jobba vid 15.00. Taggar med ett glas havredryck med chokladsmak och trycker i mig vindruvor.

xoxo,
MozartOWalen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar