måndag 1 februari 2010

"Hur stryker man en arm?"

Hushållerskan är i full gång med strykningen och tydligen var det så roligt att även de släta kläderna hamnade under strykjärnet. Jag har nog aldrig sett Jossan såhär huslig förut, och definitivt inte frivilligt. Men vill man vara fin får man lida pin och inte vill hon gå med skrynkliga kläder längs stränderna i Thailand. Har försökt hjälpa jentan att organisera upp packningen. Hon trodde hon var klar med allt idag men det visade sig att hon glömt packa hälften av kläderna. Tur att hon har en hyperorganiserad sambo. Imorn är det dags för Jossan att bege sig mot Oslos busscentral för en resa mot Stockholm/Arlanda. Onsdag eftermiddag lyfter planet. Det här innebär två otroligt underbara och sköna veckor med massor av sol och bad... för en del av oss. Själv sitter man kvar här i lägenheten, sliter arslet av sig på jobbet och saknar min sambo, men jag är glad ändå :D

Jag ska snart bege mig mot jobbet för måndagsmöte och ett kvällspass. Måndagar innebär alltid massor av kunder, alltså blir det inte speciellt mycket annat gjort. Jossan ska också ta itu med ett kvällspass. Natten blir vår sista umgängestid, så ska ta väl vara på den.

xoxo,
Mozart and the cool Whale

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar