onsdag 17 februari 2010

water is the essence of live

Är det inte det ena så är det det andra. Nu har tydligen allt kranvatten i hela Oslo blivit förorenat av någon anledning så man får absolut inte dricka vattnet direkt ur kranen. kul. Trodde att jag skulle dö av törst när jag kom hem från jobbet igår och det enda jag hade hemma var några droppar mjölk. Svepte dem som en törstig hund men hjälpte inte så värst. Fick koka upp en hel kanna med vatten som fick kylas av i kylskåpet under natten. Usch vad bortskämda vi är egentligen. Vi håller på att smälla av när vi inte kan dricka vårt kranvatten medan andra får gå flera mil om dagen för att få hem några liter smutsigt äckligt vatten... rätt sjukt egentligen. Jaja fick springa till Kiwi direkt när jag vaknade för att inhandla mjölk och juice.



Jag förstår verkligen inte hur mycket jag kan sova! det är katastrofalt, jag börjar bli rädd för mig själv. Klockan ringer, jag stänger av och vaknar två timmar senare. Det är det här med att jobba kväll som ställer till det, dygnet blir helt fel. Men imorn ska jag upp med tuppen, 04.50 ringer klockan och då är det inget annat än svinga benen över sängkanten. Dessutom kommer min kära sambo att äntra staden Oslo. Jag hoppas verkligen att flyget avgår som det ska och hon hinner med bussen hem!

Nu ska jag surpla vidare på mitt thé och ta tag i städningen. I eftermiddag har jag medarbetarsamtal med chefen men ska hinna med lite annat innan dess.

xoxo,
MozartoWalen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar