tisdag 23 februari 2010

jossan 20 år :)

O så har man hunnit fylla 20 år.

Tänk vad livet går fort, det känns som det bara var igår jag stod där på trappan till Katedral och sjöng" för vi har tagit studenten..."och jag hade hela livet framför mig.

Det har jag nu med men jag har där imellan hunnit bo i Oslo i drygt ett halvår, träffat underbara människor och förgyllt min själ med en otrolig resa tillsammans med mannen i mitt liv.

När jag var 15 så kände jag mig som den mest världsvana och vuxna människa i "hela världen", 5 år senare kan jag konstatera att jag inte känner mig ett dugg äldre, dock något klokare och lugnare som person. Förmodligen eller förhoppningsvis har jag med tiden blivit mognare och kan nu handla för mig själv och göra egna beslut utan någon annans intresse.

Jag känner redan på mig att mitt tjugonde år kommer bli alldeles unikt, då alla dörrar står öppna, nya erfarenheter och möjligheter finns att hämta med en inställning där optimism är "slagordet" hela vägen igenom.


Thailand med jonas var helt fantastiskt. Jag har väl tidigare trott att det inte var säkert vackert eller speciellt när folk har tjatat om det men jag har nu ändrat mig. Naturen, människorna, maten, kulturen - allting var unikt. Jag njöt varje liten sekund utav det och bara känslan att få vara tillsammans med jonas och uppleva nya saker med honom gjorde mig till den mest lyckliga personen på jorden. De två veckorna gick alldeles för fort men vi hann med att träffa en bunt med människor som faktiskt kom att bli goda vänner till oss. En grupp människor med väldigt olik bakgrund, ålder och intresse men som faktiskt klickade perfekt när vi träffades. Ett minne för livet och nya vänner att träffa i framtiden.
Jag tänkte skriva mer om Thailand då jag vart hemma och laddat över alla kort, glömde tyvärr sladden :P

Nej nu ska jag fortsätta njuta av min födelsedag, springa lite ärenden, städa och vila. Prata med mina närmsta och bara "enjoy the moment". En välförtjänt martini astí står och väntar på mig.

Ha en härlig dag,
er jossan

xoxo,
Mozart & Walen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar