lördag 9 januari 2010

boheme boheme

Hej hopp kära du!

Veckan har gått så fort att jag nu sitter här ock tänker vad vi egentligen har gjort. Ingenting, har sedan i måndags försökt gå till gymmet men man lyckas alltid ha de bästa ursäktarna till varför man inte ska gå dit. Sjuk,trött,för mycket jobb,städa hemma,disken väntar,hungrig,för mätt osv.

Men igår lyckades jag gå dit, gick på bandet i en sisodär 40 minuter, orkade inte öka på för att löpa så jag powerwalkade som en idiot. Varför, jo för att en hyperblondin som var lång som satan, hade silikonbröst, smal som en sticka och saknade rumpa gick som, ja vet inte vad. Ville inte vara sämre så jag hakade på trenden och swisch så hade de där 37 minuterna gått. Haha, vad gör man inte för att bevisa att naturella klarar allt också.

Lennie kom till gymmet efter en cirka timme då jag var tom på energi och låg mest och glodde på folk i min rumpmaskin. Efter några avancerade rörelser i flexibilitetsrummet gick vi med långsamma steg vägen hem.
Det kan man kalla idioti, pågrund utav den hemska kylan, temperaturen var närmare 25 minus så det riktigt sved till i skinnet när vi vandrade hem. Letade febrilt efter en systembolag, vinmonopolet, senare kallad spritbolaget men vi hittade inget. Kan bero på att sockersuget var alldeles för stort och att vi hellre letade med våra små iskalla ögon efter något tillbud på socker. Mot alla odds gick vi in till min största konkurrent (sorry) 7-eleven och köpte oss varsin glasyrbeströdd donut. Tempot ökade och när vi väl kom hem drack vi kaffe och njöt av våra alldeles perfekta donuts.

Middagen var också en upplevelse då jag hade bestämt mig för att göra någon asiatisk gryta, med currypasta, sambal oelek, vitlök i mängder, olja, balsamvinäger, salt, peppar, chili, Kylling och kidneybönor. Det helade började väldigt bra och det hettade till i lägenheten av alla kryddor. När vi sedan ska göra själva grytan läser vi på vår matyoghurt vi köpt, där det "kan skära sig, så häll i den vid servering". Eh tänkte vi, vi gör det nu och vips så blev vår tänkta gryta en riktigt "skärd" (skuren) sak.. Linnéa fick akutspringa till kiwi och inhandla matgrädde men efter mycket om och men blev rätten skonad och vi fick oss en härlig middag. Kvällen spenderades med "Sveriges svåraste frågesport" samt lite zappande och så var den kvällen slut.

Idag hade jag tänkt att gå upp med Linnéa vid klockan 7, men nej vid elvatiden vaknade jag till liv. Plötsligt så högg det till i ena bröstet och efter lite mer fundering högg det till i andra bröstet. En ilande känsla och rädla smög sig på och jag tänkte såklart att bröstcancern hade kommit till just mig. Men efter ytterligare eftertanke förstod jag att det var träningsvärk och inte alls någon cancer, puh! tur!

Hela dagen har präglats av en lapp som hängde på dörren imorse. Där det står:

" Synes dere lampan var så fin at alle må få studere? Det er soppelkasser i bakgården"
// Sur Nabo
Och det här berodde på att vi hade en lampa utanför dörren, visst har den stått där ett bra tag men det har väl inte någon granne att göra med. Jesus amalia, ibland undrar man om folk inte har något bättre för sig än att irritera sig på skitsaker. En riktig riskvast!
Linnéa har jobbat hela dagen medan jag har febrilt sprungit omkring och inspekterat Deli-butik efter Deli-butik. Blev inte så mycket klokare, dock fattigare efter att köpt tågbiljetter till Arvika. 400 kronor, tur & retur för 2 timmars vistelse (fixa pass). Besökte det omtalade Vinmonopolet där en kanske lite för närgången man hjälpte mig med att hitta det just perfekta vinet. Passerade H&M och köpte mig 2 stycken söta sjalar och några sexiga trosor, för ynka 50 kroner.
Nu har jag suttit och skrivit till min presentation, pratat med Jonas och ätit lite lunch. En god tacomiddag och sen ett välbehövligt besök hos våra herrar på Trondheimsvein. Imorgon är det jobb som väntar för mig, dock här hemma, städning och tvättning.
Ha en skön lördagskväll!
Ps: Grattis mostermilla på födelsedagen, massa kärlek till dig!
xoxo,
Mozart & Walen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar