fredag 22 januari 2010

Redan fredag!?

Den här veckan har bara rusat iväg från oss och det är redan fredag. Igår spenderade jag en sisådär 11 timmar på jobbet, 06-17. Det är härligt. Fick i vart fall lära mig en hel del användbara och intressanta grejer. Och snart är det åter igen dags för att bege sig mot kiwi, dra på mig min helgröna mundering och göra mitt jobb. Jobbar kväll både fredag o lördag men de kvällarna känns inte lika tunga. Kunderna för med sig en härlig känsla av helg, fest o mys som man inte kan låta bli att ryckas med av. Så trots arbete för min del så känner jag med alla andra som har helgledigt.

Var tänkt att jag skulle gå upp klockan 09 idag för att hinna med att träna. Vaknar 11.15 och förstår ingenting, som vanligt. Frugan delgav mig sin trötthet genom ett sms, som äntligen fick mig ur sängen. Inte mycket vettigt gjort idag, förutom disken som var ett måste. Dessvärre är det nästan lika mycket disk nu igen, efter min matlagning. Couscous med tonfisk och avokado, mums. Hur snabbt som helst och ganska nyttigt antar jag.

Fick reda på en lite oroväckande sak igår. Tove, som vi hyr lägenheten av, ringde mig på kvällen och berättade att de har funderat på att sälja lägenheten då vårt kontrakt går ut, dvs. 1 april. Det hela är inte klart än och jag sa att vi gärna hyr lägenheten fram till 1 juli om de bestämmer sig för att behålla lägenheten eller vänta med att sälja. Vi får helt enkelt se hur det hela blir, alltid löser det sig på något sätt.

xoxo,
Mozart&Walen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar