söndag 10 januari 2010

The last song

Söndag. Vaknade upp med en härlig huvudvärk, tack för den. Gårdagskvällen bjöd först på taco, en fattig sådan, några öl, martini och härlig musik. Vi fick för en gång skull ta på oss något annat än våra mjukisdressar och faktiskt känna oss lite snygga. Men med -20 grader är det inte lätt att klä sig för en längre promenad. För ja, vi envisas med att gå vart vi än ska och det även till Love o Rickard. Vi kom dit efter x antal halkningsrisker. Jag hann dock fånga upp Jossan precis innan hon hade hamnade på rumpan, tur det. Kvällen bjöd på mycket trevligt folk, gott vin och massa härlig musik. Gitarren fanns på plats så blev en del livemusik att sjunga med i :) Vi knallade hemåt runt 03.30. Blev erbjudna hasch till ett bra pris på vägen, men nej, vi turned him down och gick vidare. Somnade på 2 sek efter att ha tryckt i mig en knäckemacka i brist på fyllekäk.

Den här dagen har försvunnit iväg. Jag har inte gjort någonting. Jossan har däremot varit duktig och jobbat med sin powerpoint-presentation. Hon har många bra idéer den jentan så jag tvivlar inte på att det går bra imorgon :) och eftersom att det hela tog sin tid har vi inte hunnit med det vi skulle göra idag (läs: har varken ork eller lust), dvs. tvättat o slingat Jossans hår. Men det sistnämnda ska vi ta tag i nu och jag ska agera frisör. Ja vi får väl se hur det går. Kanske att vi ger er en titt senare.

Take it easy,
xoxo,
MozartoWalen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar