lördag 2 januari 2010

rasfare! we accept everyone!

God eftermiddag kära läsare!

Ett nytt år, med nya utmaningar upplevelser och moments for lifetime! 2010 är här!

Nyårsafton var något annorlunda då jag jobbade i princip hela dagen och natten. Jag kan säga er det att det var första och sista gången. Gott nytt år!

Gårdagen var mysig och spenderades till större delen i min säng, en liten promenad till jobbet för att hämta min mobil och lite kakao. En alldeles perfekt nyårsmiddag fick vi ihop med laxfilé, pressad potatis och hummersås baserad på grädde & hummerfond. Med ett glas rött, godis och cinnamon cookie avnjöt vi kvällen genom att titta på pasparet.se (hm undra vad det är linnéa?:) Kan inte alla va så himla kloka som du jossan, rasefare... :) Ibland är man inte så smart som man tror. Ja i vilket fall som helst såg vi första delen utav Camilla läckerbergs fjärdebok - Olycksfågeln, som visar andra & sista delen ikväll, att rekommendera!

Idag har det varit en sömntutardag, som vanligt. Sen frukost, en liten shoppingrunda (utan att vi gick hem med några kassar i handen) och tur till Kiwi. Grönsaker & protein är 2010.

Nu myser vi med lite kaffe, färska dadlar direkt från Iran, cookies, pepparkakor & ädelost och lite nudelsoppa. Linnéa ska snart kila iväg till jobbet, jag ska mysa lite, skypa och kanske träffa fisan.
Imorgon är det jobb igen, dock kväll som jag kanske inte riktigt trivs med.
Ha en härlig afton!

xoxo,
Mozart & walen

Kan tillägga att rasfare = takras alltså inte den engelska uttalningen som fick mig att tro att de var nolltolerans mot rasfientlighet. Ja sometimes...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar