onsdag 6 januari 2010

Tjingiling pling pling

Nu har vi avnjutit en god middag bestående av vitlöks- och chilimarinerad kycklingfile med quinoa och sallad :) en riktigt god måltid må jag säga. Blir att göra om.
Dagen i övrigt har bestått av arbete. Klockan 05.00 ringde klockan. Jag var dock supernervös för att försova mig. Vaknade vid halv ett då Jossan fortfarande låg och läste och började irra runt och trodde jag skulle gå upp. Inte för att jag inte brukar hitta på konstigheter i sömnen men man kan ju undra ibland. Jaja, Jossan fick sig ett gott skratt iaf. Jag kom i vilket fall iväg till jobbet till skillnad från vissa andra... imorn blir det morningcall till bossen för att se till att han är vaken :)

Imorn är det åter arbete och både Jossan och jag ska upp med tuppen för att öppna på deli/kiwi. Jag ser en lugn och skön morgon framför mig med lite härlig musik, havregrynsgröt (mindre härligt) och en kopp stärkande kaffe. När vi fått lite hard work done är det dags för ännu lite kroppsslit. Ett träningspass står på schemat (vi har verkligen lovat oss själva att ta oss iväg till gymmet imorn!). Det är ju faktiskt så att när man väl kommit dit tycker man att det är superskönt och oftast går det som på räls, det gäller ju bara att få på sig skorna. Risken är att vi fryser ihjäl på vägen dit, -20 grader!! trodde jag skulle tappa näsan efter min korta promenad.

Nej ni nu är klockan så mycket som 22.00. Sängen lockar, min bok skriker efter mig, jag vill sova.

xoxo,
Mozart&Walen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar