söndag 24 januari 2010

I keep a close watch on this heart of mine

Så var det söndag igen. Söndagar i Oslo innebär att man sover till klockan 12 (som tidigast), glider runt i mjukiskläder hela dagen, ser på film, tv, nördar facebook, äter frukost till lunch, tänker alldeles för mycket och pratar med the family på skype. Helt enkelt en väldigt chill dag.

Och precis som normen säger så sov vi till 12.30 idag, skönt. Låg dock vaken sedan 11.00 och kämpade med mina härliga leder som värkte som aldrig förr, kul. Blev frukost med sambo och lite tv-tittande innan hon kilade iväg mot jobb på deli. Det här innebär alltså att jag varit ensam sedan halv tre, jag dööööör. Klart att det är skönt att vara ensam ibland, vi alla behöver vårt egna utrymme men här uppe är man inte lika beroende av det. Klart jag föredrar när min sambo är hemma!

Gårdagen bjöd på en runda på stan. Det ryktades om en väldigt bra rea på H&M, dock var vi väldigt sent ute men vi hittade allt litegranna. En t-shirt och en svart klänning med djup urringning i ryggen fick följa med mig hem. Jossan investerade i en grymt snygg jeansväst och sexy underwear. Nöjda båda två gick vi till Kaffebrenneriet för en fika, min första fika på stan i Oslo, det ni! mysigt var det iaf, och bredvid oss hade vi en gullig bebis som vi flirtade lite med. Med världens största dubbelhaka och äppelkinder ville både jag och Jossan nypa honom lite försiktigt. Men det gjorde vi såklart inte...



Och snart är det dags för mig att börja med matlagningen. Lax med bulgur, kokta grönsaker och hollandaisesås står på schemat - GOTT! På fredag kommer mamma och Ronny upp och fyller på frysen så bäst att vi tömmer nu i veckan. En köttisvecka låter inte helt fel det. Ser fram emot kärt besök hemifrån!

Nu ska jag ta mig samman, göra något vettigt, kämpa för det jag vill göra, få drömmar att bli verklighet, sakna lagom mycket, sluta med dåliga ursäkter och ge mig ut i det okända, det är värt det.
xoxo,
Mozart&Walen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar