lördag 3 oktober 2009

and all is calm, all is calm

BURR - fryser nästan ihjäl. Sitter med flecetröja, sockar och invirad i en filt, fryser ändå. Allt vad sommar heter har övergett Oslo, vi har fått vår dos med sol, regnet har öst ner hela dagen. Gör iofs inte så mycket, har ju jobbat. Började dagen med att koka risgrynsgröt, vi har verkligen trånat efter det. Var meningen att vi båda skulle upp och äta grötfrukost tillsammans men Jossan sov så sött att jag inte hade mage att väcka henne. Åh vad jag älskar frukost, favoritmålet på dagen, ser fram emot att äta första frukosten på gymmet :) yoghurt, flingor, kaffe, you name it! hihi, imorn blir det kanske ett pilatespass, skulle vara roligt.

Gårdagskvällen var sömnig, jag var helt slut efter jobbet så däckade någon timme medan Jossan hyperläste Stieg Larsson. Ni som läst böckerna have been there, man kan helt enkelt inte lägga ifrån sig dem. När jag vaknade till hade vi ett väldigt givande samtal, droger och annat skit ska man hålla sig borta ifrån, vi älskar våra familjer och hemliga samfund finns det gott om (fråga inte men många bra synpunkter där) Vi gick sen ned till Kiwi och köpte Go´ Helg kycklingfile för 14,90:- och frös in. Vi fick också med oss varsin paket med vindruvor - Oh herre min jesus det var för jvla gott det! de är redan slut... man uppskattar verkligen små saker här, när man inte har ett kylskåp och skafferi fyllt till bredden, men det är lärorikt. Römme (a.k.a. creme fraich) till tacoskvällen inhandlades också. lyxade till det lite sådär en fredagskväll.

Som sagt sitter jag här påbylsad med kläder i min ensamhet. Jossan jobbar till 24.00 men jag ska åka iväg och möta henne efter att ha fått en pik. Fick ett sms där min sunshine beklagade sig över hur tråkigt det var, inga kunder och redan städat överallt. Självklart gick det bra om jag tog cykeln vid 23.30 och kom och mötte henne, no problemas alls, hon är allt för gullig den där jenten.

Saknar er där hemma, familj och vänner, katter och hundar. Men kommer iaf hem helgen den 24:e oktober, för då vankas det bröllop i Vårdsbergs kyrka :) Min kära syster och svågar har äntligen tagit sig i kragen och slagit till med giftermål - congrats my dearest. Så boka in den helgen för att träffa mig.

xoxo,
Mozart och Walen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar