fredag 30 oktober 2009

Fånga dagen

Sakta men säkert så börjar man komma in i vardagen igen.

Första arbetsdagen efter "minisemestern" var dödsseg, ville egentligen bara fly tillbaks till min säng där hemma med älsklingen bredvid. Men jag var liksom tvungen att fly tankarna och tvinga fram ett leende och jobba vidare.
Varför det kändes extra tungt allting var för att jag i tisdags fick ta svininfluensavaccinet. Min kropp har skrikit sen dess, så ta bara vaccinet om ni verkligen måste!

Idag kändes det mycket bättre, glada miner på jobbet mycket skratt, trevliga kunder och massa jobb - då trivs jag som fisken i vattnet.

Dagen till ära fick jag & sambo-linnéa tvätta ( 5 veckors tvätt... ) det tog ett tag och tvätten hänger fortfarande kvar i tvättstugan vilket den får göra ett tag framöver.
Det verkar som om både jag & Linnéa har frossat i både mat, dryck & godis vilket har fått oss att förstå att träningen inte gett någon verkan. Den 2:a blir det ändring på det, vi ska åtminstone försöka...
Nu blir det massa jobb framöver, försöka hinna besöka gymmet ett par ggr åtminstone, hålla rent och snyggt här hemma och börja läsa i Hypnotisören som min mor älskade.
Dags att varva ner, sova & vakna upp till en ny dag imorgon.

Jag uppskattade min resa hem och mitt besök här.
Kan nämna att min kärlek och jag har älskat varandra i 6 år, den 28/10, vi avnjöt en trerätters-middag på Afrodite <3

Dags att sova, vi ska va flinka på att uppdatera framöver.

xoxo,
Mozart&Walen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar