lördag 31 oktober 2009

I never made promises lightly

Lördagkväll och betydligt lugnare än för en vecka sedan. Har jobbat mellan 09.00 och 16.00. Kom hem och tog tag i vår tvätt som hängt på tork i tvättstugan sedan igår förmiddag. Parade ihop en sisådär sjutusen par strumpor, dessvärre är det några som numer saknar sina makar, vart de nu kan ha tagit vägen..!? usch kan bara tänka mig hur det blir när man skaffar sig ungar. Fast som Jossan har bestämt, vi ska ha tvätterskor då. Gick vidare på att sortera underkläder för att till sist stryka t-shirtar, linnen och örngott. Skönt att ha det gjort.

Igår låste jag butiken för första gången någonsin på egen hand. Var lite nervös men det gick riktigt bra :) lyckades fixa brödreturen, datorunda och larmet. Fick till och med beröm imorse, det är bra för egot. Och imorn är det rånkurs som gäller. Kul med det på sin lediga dag, men what to do what to do?

Sitter iaf här hemma nu och tar igen mig. Skönt att bara ta det lugnt. Jossan jobbar till midnatt. Tänkte att vi skulle börja ta lite pics nu när vi äntligen fått med en kamera upp hit! kan ju vara kul med något annat än bara romanlånga texter som det ofta blir. Showa off vårt crib, som dock ryms på en enda bild. Våra vegetariska rätter, snygga mjukisoutfits, arbete, Oslo stad, gigantiska diskhögar, överfull tvättkorg (not for the moment) och mycket mycket mer ska ni få ta del av i form av vackra bilder. Tar tag i det nästa vecka, precis som mycket annat. Nu jävlar (och det på riktigt den här gången förhoppningsvis), ska vi ta ett steg mot en lite bättre, sundare och härligare livsstil :) Varje gång jag känner att det går utför ska jag tänka på min kära syster som har varit helt fantastisk under de senaste månaderna. Strikt kosthållning, morgoncykling och styrkepass, och vilken kropp sedan! Hoppas att Jossan och jag kan komma ner till Göteborg för att se henne tävla i december, hoppas hoppas hoppas <3

Nej nu får denna roman ta och vara slut.

xoxo,
Mozart & Walen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar