lördag 31 oktober 2009

But I wont stop until the boy is mine

Baby you be famouse chase you down until you love me... paparazzi.

Oh god, låten har blivit mitt soundtrack för dagen, varje dag sedan vi kom hit i Oslo.
Haha, jag kan liksom inte sluta lyssna på den fast jag säkerligen har tröttnat på den för länge sen. Låten blir bara bättre och bättre för varje dag som går. Nackdelen är att jag saknar mitt piano mer och mer, hade helst velat släpa med det hit upp men det kanske inte har varit jättesmart då de 20 m2 är trånga som de är.
Men men, får fantisera att vårt köksbord är ett piano så länge.

En ny dag, lördag, fast det känns som en såndär dyster tråkig måndag, regnet i luften grå himmel och en gnagande huvudvärk som inte vill släppa. Dock har jag avnjutit 2 stora koppar kaffe, ägg och mackor och samtal från min paparazzi där hemma.Han hade tydligen varit het påd ansgolvet igår, Headhunters var visst i lilla lkpg, vilket han hade lyckats riktigt bra med.

Sydafrika väntar jonas i nästa vecka, ett stort jobb i ngn stor panna nere i Richard bay?! tror jag att det hette. Hoppas bara att allt går vägen så han inte fastnar där nere bland alla huliganer, strejk har pågått där nere ett längre tag nu så vi får hoppas att de har läget under kontroll när de kommer ner. Han kanske får se lite vilda djur också, kanske i panna :P ?! Flodhästar verkade vara mest intressant om man lyssnade på jonas ord, haha, hoppas han får se sig ett och annat där nere.

Här hemma försöker jag ladda kroppen med positiv energi, en hektisk lördagskväll på jobbet väntar mig. Förmodligen ser butiken ut som skit då lördagar i övrigt är kaotiska med alldeles för mycket folk, det blir jag som städa upp skiten... Träningen får vänta tills tidigast måndag då jag jobbar heldag imorgon 07.00 till 01.00 med ngn timmes rast där mitt på dagen. Då hoppas jag att frugan kan fixa tacos så jag klarar att stå på benen fram till midnatt.

Tvätten hänger fortfarande kvar i tvättstugan, diskat har jag däremot gjort, plockat massa kläder. Förstår mamma när hon alltid tjajat om att det är förjävla jobbigt att gå och plocka upp saker efter oss. Det är irriterande när man inte hänger in kläder och annat direkt utan nee, det ska man slängapå golvet och sängen.. när ska jag lära mig?

Hoppas alla har en riktigt skön lördag!

xoxo,
Mozart&Walen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar