söndag 18 oktober 2009

sunshine baby

Godmorgon godmorgon tralalalalalala!

Så har jag lyckats sova bort nästan hela dagen, vaknade 12.24, hihi men åh vad utvilad jag känner mig! jobbade ju sent igår så... Idag är det en härlig söndag i Oslo med strålande sol och blå himmel. Tänkte möta upp Jossan på hennes jobb när hon slutar, så vi kan ge oss ut på en härlig höstpromenad senare :) känns som att det kommer att ge vårt sinne mer än en besök på gymmet. Frisk höstluft och dessa solstrålar är som grädde för själen (säger man så!?)

Kvällen bjuder förvånansvärt nog på KÖTT! jo förstår ni, Jossans mor&far hade med sig en paket köttfärs upp när de var här sist och den har vi ruvat på i frysen sedan dess. Nu tänkte vi äta upp det som finns i vårt minimala frysfack för att det ska kunna fyllas på till helgen. Och som ni redan vet är vi numer Norges och Sveriges mest prisbelönta kockar, mottog hederspriset inom matlagning häromdagen, så vi tänkte slänga ihop ett par riktigt smaskiga biffar eller trilla några köttbullar - mums! Detta för att värma upp inför den kommande helgen då jag blivit lovad kött, lax och kyckling till ren förbannelse av min familj :) åh vad jag ska äta säger jag bara!

Kan ju passa på att tipsa om världens godaste macka som jag har komponerat ihop. Ta en lompa, ett bröd gjort på potatis som alla norrmän äter, funkar säkert nästan lika bra med tunnbröd kan jag tänka mig. Bre smör på ena halvan och messmör på andra. Skiva sedan banan och lägg över messmörshalvan. Vik på mitten och njut :)

Har en viktig text att skriva nu, take care out there.
xoxo,
MozartoWalen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar