lördag 14 november 2009

Early winter

Hej där ute. Var länge sedan jag, Linnéa, skrev något här. Har varit fullt upp hela veckan med jobb och låskurs. Fem timmars kurs både tisdag och onsdag, kanske lite tungt men väldigt intressant och jag har med mig mycket därifrån. Ska bli väldigt kul att till 100 % bli låsansvarig (hoppas på lite mer framöver) efter jul. Då ska jag allt visa dem vad jag går för! :)

Gårdagen var väldigt mysig. Med stora snöflingor som dalade ner utanför fönstret hade Jossan och jag en lugn eftermiddag då vi tog igen oss. Till middag lagade vi en otroligt god soppa på kycklingfilé, kokosmjölk, linser, morot, ingefära, vitlök och chili. Riktigt matig och mättande så den lär vi laga fler gånger. Såg sedan på doobidoo och skavlan, som de fan vi är av SVT. Smaskade på vindruer, choklad och lite nötter :) Jossan kom också på den superba idéen att vi skulle mixa drinkar på hennes övermogna mango och kiwisar. Vi såg nämligen på Norges svar på "halv åtta hos mig" häromdagen då en jenta gjorde en drink på mango, vit rom, massa is och sprite. Vårt svar på denna blev mango, kiwi, frusen banan (i brist på is), päron vodka och fruktdryck från first price. Hmm... tror ni den blev god? NOT, skrattade så jag fick ont i magen så äcklig var den! fick hälla ut den och öppna en martiniflaska ist. Smakade betydligt bättre.


Idag satte vi ingen klocka utan sov tills vi vaknade. För Jossan innebar det att hon vaknade några gånger under morgonen och till slut steg upp vid 12. Själv sover man som en död och vaknade inte förrän Jossan drog upp rullgardinen (som låter som en fiolspelande tondöv), klockan var då 12.45... så kommer nog inte somna så tidigt idag. Blev iaf en mysig frukost med massor tända ljus, mannagrynsgröt, ägg, bröd och te. Mitt under gröt-, vatten- och äggkokandet går proppen! vad gör vi nu!? Jossan, smart som vanligt, hittar proppskåpet i korridoren och allt löste sig. I fortsättningen ska vi inte göra allt på en gång.

Jossan är nu iväg på jobb. Blev en kort dag hemma men vi har hunnit med en hel del "hushållsarbete". Jag hade värsta energin här och började plocka och städa. Min energi smittade till slut av sig på Jossan som också såg till att få undan kläder, skor och massa annat skräp som vi lagt ifrån oss. Det behövs inte mycket för att lägenheten ska se ut som det varit med om ett bombattentat. Nästa helg kommer min mor hit, längtar!, så blir väl en mer genomgående städning med dammtrasa och dammsugare innan dess. Får visa henne Oslo, dessvärre känner jag inte min nuvarande stad speciellt väl så blev tvungen att googla på "oslo sevärdigheter", haha komiskt. Men nu ska jag ha ytterligare en skön chillkväll med tända ljus, tv och kanske lite choklad ;)
Har ju lovat bilder - här har ni de första, men kommer fler, promise!
xoxo,
Mozart&Walen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar