onsdag 11 november 2009

gurkmeja & ingefära is thaa shit!

God förmiddag allesammans!

Jag vaknade först 05.50 i tron om att mobilen skulle ringa, chefen är nämligen sjuk, men ack nej det gjorde hon inte. Dock ringde hon nu, för ungefär en halvtimme sen. Min lediga dag verkar inte vilja ha med mig att göra. Jag ska till jobbet för att packa upp varor,ASKO, har nämligen kommit. Men det blir ju ungefär som att gå till gymmet, för ni ska veta att tungt är bara förnamnet.

Träningen gick urbra igår, rygg blev fokus, vilket känns idag. Sprang i 30 minuter därefter vilket gjorde mig värd till att få sätta mig i bastun. Jag blev dock förundrad över hur en av "kvinnorna" "satt" i bastun. Jag vet inte om det är något tabubelagt men att sitta och strecha, i form utav väldigt sexistiska ställningar gjorde min bastustund något obehaglig, som tur var lämnade hon den ganska kvickt efter sin lilla uppvisning.
Det kanske är så att alla män gör akrobatiska konster (erotiska konster) när dem tillsammans sitter i bastun, dricker pilsner och snackar skit. Vi vet ju faktiskt inte?! Stort frågetecken i alla fall.

Middagen bestod av bulgur med en uns gurkmeja i, ångad blomkål med en kidneysallad. Det var faktiskt mycket gott, tro det eller ej.
Efter att jag googlat om gurkmejan har den blivit min bästa vän, nästan världens starkaste antioxidant så just nu dricker jag ingefära - och gurkmejavatten. Linnéa undrar jämnt varför maten alltid är så gul när jag har lagat, gurkmeja är svaret!
Det blir nog inget träningspass idag eftersom kroppen borde vila något på min "enda lediga dag".

Vi hörs säkert senare i eftermiddag då det har börjat krypa i kroppen på mig!

xoxo,
Mozart & Walen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar