söndag 29 november 2009

När första ljuset brinner...

Godmorgon. Då var det helt plötsligt första advent, vart tog hösten vägen? kan verkligen inte förstå hur fort tiden har gått. 13 veckor i Norge, 13 veckor i en 20 kvadratare, 13 veckor med matlagning och hushållsbestyr, 13 veckor för Jossan på deli, 11 veckor för mig på kiwi, 13 veckor med trötthet, 13 veckor med mycket skratt, 13 veckor... ja vi har hunnit med det mesta här uppe i grannlandet och trots att hemlängtan ibland gnager lite i magen kan man oftast skjuta undan den och vara nöjd med vardagen. Vårt mål var att jobba och tjäna pengar vilket vi också gör, även om vi unnar oss något ibland. Maten kanske inte alltid är tre rätters och fina råvaror men mätt blir man vilket är huvudsaken. Så trots att vi båda saknar våra underbara familjer och fantastiska vänner så rullar det mesta på. Är väldigt glad för den här tiden i mitt liv och för att jag får dela den med den bästa vän jag någonsin haft.

Har precis fått i mig en mumsig frukost, en advetsfrukost bestående av det bästa jag vet - grahamsgrynsgröt, kokt ägg och knäckemackor med ost :) Har dock ingen advetsljusstake (vi har en i fönstret men ingen med fyra långa ljus) så fick bli att tända stearinljus, tjuvstartade med hela fyra stycken. Tänkte snart klä på mig och gå en sväng till Jossan på deli för att köpa en kaffe. Är sugen på en Jossans special, en vaniljdoftande kaffekompott.

Ikväll väntas annat, någon annan
xoxo,
Mozart&Walen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar