måndag 9 november 2009

Måndag igen

Oh om ni bara visste vad vi inte var trötta igår när vi skulle sova. Försökte läsa men Jossan avbröt mig hela tiden så det slutade med en hel del prat, skratt och konstateranden istället. Idag vaknade jag alldeles för sent, hade ställt klockan på 8.30 men tro inte att jag hoppade upp ur sängen med ett stort leende på läpparna då. Nej jag stängde illakvickt av klockan, vände mig om och sussade vidare. Vaknade av mig själv några timmar senare. Åt en god frukost, tog en dusch och sitter nu och försöker planera veckans matsedel... det går sådär :/ om ni har några bra recept som antingen består av tomatkross, vita bönor i tomatsås, kidneybönor eller tonfisk så är de väldigt välkomna. Det står helt still i huvudet. I och för sig finns det ju inte så mycket att välja på med våra få ingredienser. "Ska vi äta pasta eller ris idag" är största variationen må jag tro. Tänk om det fanns en knapp som man tryckte på och så kom en färdiglagad rätt ut ur en lucka i väggen - då skulle vi ha en! och en som gjorde att tvätten tvättade sig själv, disken diskades, golvet dammsögs, hyllorna dammades och alla saker låg på sin plats. Men jag antar att alla önskar att de vore i himmelriket.

Det här med trevliga kort i bloggen som jag pratade om för någon vecka sedan och som jag lovade skulle liva upp våra inlägg har jag inte sett skymten av. Förstår inte vad det kan bero på, vi som tagit så många kort... not! men vi ska försöka bättra oss, verkligen.

Ska se till att få någon mat lagad nu, vad det blir har jag ingen aning om :)

xoxo,
Mozart&Walen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar