söndag 22 november 2009

Nej vi har inte dött.

En relativt tung och slitsam vecka gjorde att bloggen lades lite på hyllan men efter en stärkande helg med min mor på besök ska det bli ändring på det.

Veckan är bara bla bla bla så den hoppar vi (skulle kunna dra en mycket rolig fyllehistoria men känner att den inte passar sig här, haha). Så i fredags mötte Jossan upp mamma på stationen för att sedan dra sig mot vårt hem på Dalsbergstien. När jag väl slutade jobbet kom jag hem till en rykande kopp kaffe och choklad. Tog en sväng till kiwi och köpte på oss öl och lite mat inför kvällen. För första gången på väldigt länge fick vi maten lagad och serverad. Laxfilé i ört-creme fraiche och potatis satt som handen i handsken. Till efterrätt blev det chips och dipp, choklad, smågodis och pepparkakor med ädelost. Ja som ni kanske förstår har helgen inneburit en hel del ätande men det får man väl unna sig.
Igår gick vi upp skapligt, åt en god frukost och drog sedan på oss kläderna för att visa upp vår nuvarande stad. Slottsparken, aker brygge och det fantastiska operahuset. Varför har vi aldrig kollat på det tidigare? hur fint som helst. Gick förbi mitt jobb en sväng så mamma fick se vart jag håller hus om dagarna. Sedan var vi så trötta och hungriga att vi var tvungna att köpa kebab. Och det smakade ska jag säga er! Kvällen spenderade jag på Julebord med mina arbetskamrater och alla Oslos kiwibutiker. Inte världens godaste mat men gott om dricka. Och väldigt trevligt sällskap!

Idag har det spöregnat så har inte blivit mycket gjort. En sväng till Jossans Deli för att köpa brunostboller och ett besök på Tasty thai. Nu sitter vi här alla tre vid vårt köksbord och umgås innan min mor far hem till Linkan imorn igen. Jossan och jag tar oss ann en ny arbetsvecka med massor träning förhoppningsvis. Om två veckor är det dags för Göteborg och träningsmässa så kan ju vara kul om man iaf är på G med träningen.







Tjingiling på er, nu har jag tröttat ut er tillräckligt med det här kilometerlånga inlägget.
xoxo,
Mozart&Walen o mor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar