söndag 15 november 2009

Just laugh!

En söndagkväll som vilken annan kväll. Ljusen är tända, tv:n står på som sällskap, Jossan jobbar, det regnar och jag känner mig sådär lagom ensam. Sov alldeles för länge idag med, när ska vi lära oss att gå upp när klockan ringer? antar att man inte lär sig det förrän man blir stor. Åt frukost, nyponsoppa är underskattat. Varm nyponsoppa utan grädde, glass eller mandelbiskvier är faktiskt riktigt gott. Vi tog sedan tag i tvätten. Den här gången hade vi lovat oss själva att inte vänta fyra veckor igen innan vi tvättade, två fick räcka. Maskinerna snurrade på och någon timme senare var det dags att hänga upp alla blöta, nytvättade plagg. Drog på mig min knallrosa morgonrock och stack fötterna i skorna för att bege mig. I tvättstugan möts jag av en stor svart neger (no offence!) endast iklädd ett par kalsonger... ni kan tänka er min reaktion. En stund senare kom Jossan, som mött kalsongmannen i korridoren. Vi bara tittade på varandra och började asgarva rent ut sagt! kul var det, ett skratt förlänger livet.

Har haft en mysig pratstund med min mor på skype. Räknat upp allt hon ska försöka ta med sig upp till oss (hon hade redan tänkt på det mesta, min mammi känner mig väl). Så nästa helg blir det påfyllning av matfrörrådet, en ljusstake väntar på att få komma upp, mina armband och jag återförenas och jag får en efterlängtad kram av min kära mor.

Ska gosa ner mig i sängen, slå på en film och bara njuta av denna söndagskväll, för det är precis vad de är till för. Ta hand om er där ute
xoxo,
MozartoWalen

2 kommentarer:

  1. Men det e ju klart godare me biskvier,glass o grädde!:)Men d e klart kanske bara i mitt tycke.Mvh.Andreas

    SvaraRadera
  2. haha, jo det är det. Men man får lära sig att bli nöjd av lite. :)

    SvaraRadera